Maandag studiedag

woensdag 4 oktober 2017

Komende maandag hebben met het team een boeiende studiedag. De kinderen zijn dus vrij.  Het ochtendprogramma is gevuld met drie onderdelen. Het eerste onderwerp gaat vooral over meesters en juffen en hoe die reageren op situaties en hoe zij bepaalde problemen met kinderen oplossen. We willen daarbij nog meer vanuit één visie gaan werken en dat kan weer bijdragen tot voorspelbaarheid van hoe meesters en juffen reageren.  Het tweede onderwerp is educatief partnerschap en hoe dat in onze relatie naar onze ouders willen vormgeven. Uiteraard bespreken we daarin ook de manier waarop we nu de gesprekken met ouders hebben ingevuld. Ook met ouders zullen we uiteraard hierover later in gesprek gaan. Verder  willen we even ‘wegdromen’ en nadenken over een nieuw schoolgebouw en wat we daar allemaal in willen terugzien.

De middag gaat over het in beeld brengen van leerdoelen voor kinderen. Op die manier willen we meer vanuit leerlijnen (alle doelen die we met kinderen willen bereiken)  gaan werken en de methode/iPad als hulpmiddel daarbij gebruiken. Nu is nog te veel de methode leidend, vandaag les 1, morgen les 2. Als je vanuit leerlijnen gaat werken is het leerstofdoel het startpunt en kijk je of de opdrachten die in de methode staan, tot dit doel leiden.

 

 

Delen via