Korte introductie van onze school

De Bongerd is een school waar leerkrachten alle leerlingen en ouders kennen, waar normen en waarden hoog in het vaandel staan, waar de sfeer goed is. Mocht u nog nooit binnen zijn geweest dan nodigen we u uit eens een kijkje te komen nemen. U zult versteld staan hoe mooi ruim en opgeruimd het binnen is. Leerkrachten en leerlingen ontvangen u hartelijk.

Ouders die een school voor hun kind zoeken kiezen zeer bewust, ze vergelijken een aantal scholen, ze vragen een aantal oriëntatiegesprekken aan en ze informeren bij vrienden en kennissen. Dit juichen we toe. Ouders willen het beste voor hun kind en nemen ruim de tijd om een keuze te maken. We nodigen nieuwe ouders (met hun kinderen) van harte uit voor een vrijblijvende persoonlijke rondleiding.

School met een prettig klimaat
Direct bij binnenkomst valt het op dat De Bongerd een moderne school is met een prettig klimaat. In de moderne lichte hal zitten groepjes kinderen te werken aan tafels. Aan de wand hangen prachtige kunstwerken, die door de leerlingen gemaakt zijn. De sfeer is er aangenaam.

Het team van De Bongerd is trots op die sfeer. Het zorgt ervoor dat nieuwe leerlingen en hun ouders snel worden opgenomen en dat leerlingen optimaal kunnen leren. Op De Bongerd wordt pesten niet getolereerd. Wij  hebben samenwerken en samen spelen hoog in ‘t vaandel staan.

De school heeft voldoende lokalen om alle groepen te huisvesten. In de multifunctionele hal zijn veel werkplekken.  Er is een aparte ruimte voor kinderopvang.

De naam ‘De Bongerd’
Op de plaats waar de school nu staat, stond vroeger een boerderijtje met een kleine boomgaard, vandaar de oude naam ‘De Bongerd’. De wijk de Maten is gebouwd op grond die vroeger een agrarische bestemming had.